fatafeet السكر

الجمعة، ١٨ يوليو ٢٠٠٨

بنات زي اي بنات


بنات ذي أي بنات مش عرفه ايه الي جرلهم اتغيروا فجأه,
يمكن المكان ....؟! الزمان.......؟!
بس المكان مبعدش كتير وبرضو الزمان معداش كتير
من ثانوي للجامعه...فرق كبير ...وزي ماقال المثل ((كنت في جره وطلعت لبره))
من انغلاق الثانوي وانفتاح الجامعه ..اثر كتير في بنات اللي هما زي اي بنات .
بعد ماكانو مغمضين او لسه فيهم بعض الخجل والحياء الي الانفتاح المفاجئ ................
كلام عمره ماانقال...كلام عمره ما انسمع...افعال عمرها ما اتعملت ..
يبقه ايه ده ....؟!

11 تعليقات:

في ١٨ يوليو ٢٠٠٨ في ٥:٠١ م , Blogger غني يابهيه يقول...

اول تعليق

مبروووك عليا

البنات هاتفضل بنات مهما اتغير الجو من حواليهم بس المهم هما يحافظوا على نفسهم

تحيات بهيه

 
في ١٩ يوليو ٢٠٠٨ في ٢:٠١ ص , Blogger mohamed يقول...

كل ما تكبري هتعرفي ناس و تسيبي ناس المهم دايما في وسط ده يكون ليكي حد صديق بجد

 
في ١٩ يوليو ٢٠٠٨ في ٢:٤٢ ص , Anonymous غير معرف يقول...

بعضهم تترسخ في ذهنه قناعات كثيرة و تغيرات داخلية .. لكن ما تظهر للخارج و تصبح واضحة إلا لما يوجد منفذ لها !
الظروف اللي يعيش فيها و المحيط من حوله لها دور كبير في المسألة هذي ..!
و طبعاً بلا شك الأصحاب لهم دور كبير و مؤثر ..
قل لي من تصاحب .. أقل لك من أنت ( :

 
في ٢٢ يوليو ٢٠٠٨ في ١٢:١٨ ص , Blogger الدرعمي يقول...

السلام عليكم

للحق إني أعاني

من ذلك الانفتاح المفاجئ


فالبنات يضايقوننا أحيانا بتصرفاتهن

فالشاب مننا يصعب عليه أن يرى

الفتيات على هذه الحال

ولا يتحرك ويثور ما بداخله

وإن فعل شيئا خرجت عليه الأسود المختبئة

المدافعة عن العفة والطهارة

بألقاب كالذئب

وعديم الشرف

وإلى آخر القائمة المحفوظة

فياليت البنات يمهدن لهذا الخروج

من الانغلاق للانفتاح

ليكون الانفتاح عقلانيا

ومفيدا أيضا

بدلا من أن يكون مضرا لها ولمن حولها


تحياتي لأختي الصغرى



آدم

 
في ٢٢ يوليو ٢٠٠٨ في ٥:٠٢ م , Blogger S H A H يقول...

اولا - بشكر مرورك بجد و اضافتك ليه ده شرف كبير لي من سموك

المهم, سيبي البنات في حالها و بلاش غلاسة
:pp

تقبلي مروري

S H A H

 
في ٢٤ يوليو ٢٠٠٨ في ٥:٤٦ م , Blogger ساسو يقول...

أزال المؤلف هذا التعليق.

 
في ٢٤ يوليو ٢٠٠٨ في ٥:٥٤ م , Blogger ساسو يقول...

انا ليه الشرف والله انك انت اول واحد تعلق علي الموضوع
وفعلا انا كنت محتاجه رأيك في الموضوع ده لاني من ساعت اما شفت البوست بتاع((شله كبيره)) حسيت انك ممكن تفيدني

 
في ٢٤ يوليو ٢٠٠٨ في ٥:٥٧ م , Blogger ساسو يقول...

محمد
عندك حق والله ياما هنشوووف
ومشكلتي اني لغايت دلوقتي مش عرفه الاقي صديقه حقيقيه بجد يالرغم من ان صداقاتي كتير اوي وبتعرف علي الناس بسرعه

 
في ٢٤ يوليو ٢٠٠٨ في ٥:٥٨ م , Blogger ساسو يقول...

محمد المغلوث
اولا بشكرك علي وجودك بس انا عيزه اعرف حاجه لو انا كنت مصحبه حد وكانت كويسه اوي اوي وبعد فتره من دخولنا الكليه اتغيرت ...اعمل ايه وانا مقدرش اسبها ولا نبعد عن بعض
انا بجد تعبت وكمان المشكله انها مش وحده بس دول اربعه ):

 
في ٢٤ يوليو ٢٠٠٨ في ٦:٠٣ م , Blogger ساسو يقول...

اخويا ادم
انت بجد راجل وياريت كل الشباب يكونو رجاله كده ويعرفو البنات اللي هما( زي اي بنات) الكلام ده بدل من انهم يجاروهم فيه

 
في ٢٤ يوليو ٢٠٠٨ في ٦:٠٧ م , Blogger ساسو يقول...

شاه
ربنا يخليك ده اقل واجب اعمله معاك
وبعدين سموك ايه ربنا يكرمك دانت اخويا الكبير
وبعدين اسيب البنات في حلهم ليه..انا لو مغلستش علي اصحابي اغلس علي مين ..؟!

 

إرسال تعليق

الاشتراك في تعليقات الرسالة [Atom]

<< الصفحة الرئيسية